Dag 13, 2 mei

3 mei 2019 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Hoi allemaal,

Eindelijk een WiFi die sterk genoeg is om jullie deelgenoot te maken van onze belevenissen! Ik heb net even teruggekeken: het laatste verhaal dateert uit Kingman, eigenlijk zo’n beetje het begin van onze parken-tocht! Gelukkig heb ik wel elke dag offline een dagboek bij kunnen houden, maar het gaat me een beetje te ver om nu van alle dagen te gaan zitten knippen en plakken. Ga ik thuis wel doen.

Maar goed, wat hebben we de afgelopen week beleefd. In vogelvlucht en chronologisch: Grand Canyon, Monument Valley, Page (antelope canyon en horse shoe band in de coloradoriver), en nu zijn we in Springdale. Voor de niet-kenners: de toegangspoort tot Zion National Park,  waarvan iedereen roept dat je dat gezien moet hebben. Maar dat wordt van alles gezegd, we begrijpen donders goed waarom: Amazing! En laat dat nu ook ons lijflied voor deze vakantie zijn, nog voordat we vertrokken.

Voordat ik saai dag-voor-dag ga zitten herkauwen: hier de echt opvallende dingen.

Wat is iedereen super vriendelijk! Gesprekken met Amerikanen, Canadezen (ouders van deze Canadees kwamen uit Ommen, en kenden ook een aantal Webbinks uit Ommen, die nu ook in Vermont wonen). Zelfs met Japanners en Chinezen, in gebrekkig Engels.  Maar wat super leuk. En wat is iedereen enthousiast. En hoe heerlijk om in een land te zijn waar je zelf makkelijk een babbeltje maak.

Hoe fijn is het om met een camper rond te reizen. Je stopt,  je doet iets, en je gaat weer verder. Dat iets doen is al van alles geweest. Picknick op de meest waanzinnige plekken, bezoek aan het bezoekerscentrum van de stuwdam in Page, douchen in de eigen camper bij de Grand Canyon omdat je geen aansluiting hebt en de douche wel erg ver weg lopen is in het pikkedonker, slapen met uitzicht op de buttes van Monument Valley. Eitje met bacon bakken voor tussen de middag en even de afwas doen met warm water. Daar waar wij (eerlijk gezegd) in Europa vaak zitten te mopperen op campers, voelen wij ons hier helemaal vriend van de camper!

Hoe druk het is bij de echte hotspots! En hoeveel selfies er worden gemaakt! En hoe mensen kijken als ze een selfie maken! Haren goed, hoedje goed, glimlach goed.... en knippen maar! Toch is het ons gelukt ook een paar geweldige selfies te maken, met dank aan Wims blauwe (ding ziet er echt niet uit) selfie stick! Maar ook. Hoe we toch de drukte weten te omzeilen. Een prachtige wandeling gemaakt langs de south rim in de Grand Canyon van 13 km, gewoon het pad tussen de busstops. Waar dus iedereen uitstapt, selfies maakt, en weer instapt.

Hoe groot alles is. Echt alles is in de overtreffende trap! Was in het begin erg wennen, vooral die afstanden in Miles. Maar ook: de campers! Toen wij onze camper ophaalden schrokken we van het formaat! Maar alles went. En nu vinden we dat we een kleintje hebben.

Morgen vervolgen we onze trip, dan zijn we op deze plek 3 nachten geweest. Was erg fijn, stonden aan de rivier, BBQ aan en houtvuur. Wasje gedaan, wat uitgeslapen en prachtige hikes gemaakt. Zion is weer een plek die een diepe indruk heeft achtergelaten. Ik weet niet wat de komende dagen nog aan WiFi vrolijkheid gaat bieden, maar op het programma staan Valley of Fire, Hoover Dam,  overnachting in Las Vegas (we gaan het toch aan! En Karin: als het lukt wordt het de Heart Attack Grill!). Daarna Death Valley, met een overnachting in de woestijn. Vervolgens een lange reisdag, waarna we nog de Sequoia’s hopen te kunnen bewonderen. Het toetje voor het laatst: 3 dagen Yosemite. En dan camper opruimen, schoonmaken en naar huis....... Maar zo ver is het nog niet, als het lukt houd ik jullie nog op de hoogte! En als het lukt post ik ook nog even wat foto’s. De meeste foto’s staan op mijn camera,  maar dit soort kiekjes met de selfiestick zijn ook leuk!

1. Jacques:
    Die foto's, Wow!
  2. Annet Gerkes:
    3 mei 2019
    Amazing!!! Geweldig om te lezen en zien wat jullie meemaken. Vooral doorgaan met genieten. En mensen uit Ommen kom je overal tegen ;)
  3. Mirjam:
    3 mei 2019
    Leuk om weer een stukje mee te reizen. Veel plezier met de laatste etappe, maar dat zal wel lukken 😊
  4. Anke:
    3 mei 2019
    Wat leuk om weer te lezen. Veel plezier verder!!
  5. Lucy:
    3 mei 2019
    Ongelofelijke belevenissen denk ik. En wat een mooie foto's.
    Wat schrijf je leuk Lies.
    Fijn om jullie zo te volgen.

Groet Lucy
  6. Anne Marie:
    3 mei 2019
    Wat een belevenis! Top dat jullie er helemaal in zitten. Benieuwd of jullie met een accent terugkomen ☺️

Die foto’s!
  7. MARGA VAN Dijck:
    3 mei 2019
    Prachtig allemaal en nog mooie laatste etappes!
  8. Wim en Hannie:
    4 mei 2019
    De reis van jullie leven! Als je zo alles leest, krijgen wij zelfs (bijna) zin om ook deze reis te gaan doen! Je schrijft ook zo leuk Lies. De foto' s ook zo leuk! Geniet de laatste dagen nog heerlijk! Liefs van ons.
  9. Nicole:
    6 mei 2019
    Hartstikke leuk en mooi!
  10. Paul:
    6 mei 2019
    Wat een belevenis, gaaf. Mooie foto’s! We genieten met jullie mee😍