Dag 17, 6 mei

7 mei 2019 - Fresno County, Californië, Verenigde Staten

Wifi!!!!

En dan hier een korte review op de laatste dagen. We hebben jullie achtergelaten bij een lofzang op Zion. Maar er zouden er nog meer volgen!

Op weg naar Las Vegas (waar we toch besloten een nacht te gaan blijven) eerst de Valley of Fire bezocht, waar het bloedheet was en nauwelijks tegen de uitdroging te drinken bleek. Maar o, wat mooi weer! Sneakers kleuren rood van het stof.

Vervolgens naar de Hoover Dam, waar het nog heter bleek te zijn. Camper aan een security check onderworpen (luiken allemaal open, in de camper een paar kastjes open getrokken) veiligheid voor alles. Eerlijk gezegd vond ik de stuwdam bij Page indrukwekkender. De Hoover ligt in een nauwe kloof, waardoor het geheel toch wat minder indrukwekkend werd. En heet.......... Echt niet te doen.

In Las Vegas bleek de camping ook zijn signpost te hebben aangepast. Waar ik al eerder schreef dat alles groot is, in. Vegas is alles Bigger!! We hadden niet veel tijd. Als echte toeristen in 3 uur tijd Fremont Street en het Venetian Hotel doorgesjeesd, en ook nog ergens in een casino een soort van maaltijd verorberd. Met de uber terug naar de camping, wat een uitvinding.

En toen: Death Valley! Heet in optima forma! Advies: veel water meenemen en ook opdrinken. Ik ben braaf,  dus ik neem veel water mee, en drink het op. Met als gevolg: een overvolle blaas, midden op de zoutvlakte van Badwater Bassin! No way dat je daar ergens kunt hurken onder een boom. Los van het feit dat er echt niets groeit, loop je er ook  niet alleen. Heeft dan toch zijn invloed op hoe ik de zoutvlakte heb beleefd. Maar ikheb het droog kunnen houden.

Er zijn rv plekken in Furnace Creek (midden in Death Valley. Dat zijn een soort van grindvlaktes, bloedheet, in de brandende zon. Ik zag bomen, palmen en campers. Ben gaan vragen waar ze bij hoorden. Bleek bij een Resort te zijn (realiseer je: midden in de woestijn dus!). Ik naar de receptie. Voor 24 dollar konden we daar staan. En nu komt het: er werden 2 pasjes geactiveerd. Ik dacht: dit kan niet waar zijn, is het serieus dat we gebruik kunnen maken van de faciliteiten van het resort? JA DUS!!!! EEN ZWEMBAD!!!! Midden in de woestijn, waar het boven de 40 graden was, gevuld met bronwater. We hebben nog nooit zo heerlijk laat op de avond in een zwembad gedobberd!

De volgende ochtend gevlucht voor de hitte, en door veel verschillende landschappen in de buurt van de grote bomen van Sequoia overnacht.

Vanmorgen dus de tocht de Sierra Nevada in gemaakt, op weg naar die bomen. En alles in Amerika blijft overtreffend. Dus de weg er naar toe duurt langer, het is er veeeeel kouder (lees: sneeuw) dan in de vallei, en bomen zijn ook veeeel groter! En het zijn er niet een paar, nee, een heel bos vol!! Vervolgens werd het mistig, je raadt het al: ook dit in de overtreffende trap:  we zagen geen hand voor ogen meer. Ik zou terugrijden, missie geslaagd! We staan nu in weersvriendelijker oorden op een fijne rv plek met veel gras.

Morgen naar Yosemite, weer blijft een heel spannende factor.  Bij de Sequoia’s hebben we gezien hoe het hooggebergte er nu bij ligt, en Yosemite ligt hier 3 uur rijden vandaan.  Je hoort weer van ons!

1. Jacques:
    7 mei 2019
    Fantastisch die bomen. Hoe oud zijn die wel niet? Geniet nog van de laatste dagen.
  2. Anne Marie:
    7 mei 2019
    Wat een verscheidenheid hè, ook in weer! Ik moest hardop lachen om het Badwater Bassin verhaal.
    Geniet nog even!
  3. Stina:
    7 mei 2019
    Wat geweldig allemaal! Zo herkenbaar, ook de camping in Death Valley. Leuk dat jullie toch ook nog even in “ Italië” zijn geweest. Geniet nog tot het laatste moment
  4. Godelieve:
    7 mei 2019
    Leuk jullie verhalen. Geniet nog paar dagen.
  5. Lucy:
    7 mei 2019
    Prachtige verhalen en belevenissen weer Lies en Wim.
    Indrukwekkend hè die grote bomen.
    Wij hadden ze in Canada gezien.
    Geniet nog deze laatste dagen.
  6. Wim en Hannie:
    7 mei 2019
    Indrukwekkend deze belevenissen. Onvoorstelbare temperatuurswisselingen ook. Nog even genieten, hetgeen best zal lukken!!
  7. Andre en Mirjam:
    7 mei 2019
    Tjee wat overweldigend allemaal. Een reis om nooit te vergeten. Geniet nog van de laatste dagen.
  8. MARGA VAN Dijck:
    7 mei 2019
    nog heeeel even genieten en dan begint het nagenieten!
    wat een avonturen!