Maandag 25 april

25 april 2022 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Nadat we jullie hebben verlaten bij het slapen in Las Vegas, praten we jullie graag even bij over onze belevenissen in Las Vegas en de eerste dag in de camper.

Zaterdag hebben we Las Vegas verkend. We zijn toch echt tot de conclusie gekomen dat deze stad niet aan ons besteed is. Overal herrie (echt waar, overal luidsprekers op straat met muziek, je ontkomt er niet aan), druk, veel licht, maar vooral ook de andere kant van de mensheid. Naast de enorme rijkdom, die zich vooral ‘s avonds openbaarde met prachtige, in avondkleding gestoken, jonge mensen, die vervoerd werden in superlange limo’s, ook veel zwervers en mensen waarvan je denkt….. sneu.

We houden zelf nogal van wandelen, dus we zijn vanaf het hotel de halve strip afgelopen naar het Las Vegas Welcome sign, een selfie gemaakt, en weer terug gelopen, waarbij we steeds een tussendoor namen door alle beroemde hotels die aan de Strip liggen. En dat was best heel gaaf! Want alles is echt nep, maar in het Ceasar Palace, maar ook in the Venetian, waan je je echt in Rome dan wel Venetie, compleet met sfeerpleinen, blauwe wolkenluchten, romeinse beelden (overigens groter dan de originelen), en door de winkelstraat varende gondola’s.

We hebben de creditcard in de zak gehouden, maar hebben ons wel vergaapt aan alle luxe winkels. Alles is groot en duur en veel, ook het eten. Uiteindelijk toch op zijn amerikaans een burger (vega met taaie portobello) met frietjes als avondeten. We verheugen ons op onze eigen eten straks in de camper.

Na wederom een goede nachtrust, en een uur wachten op een taxi die ons naar het verhuurbedrijf zou brengen, dan eindelijk de camper! Wim kreeg instructieronde (ik mocht niet mee, covid?), en nadat we de Walmart hebben geplunderd en verrijkt met 400 dollar, eindelijk on the road! Toch weer even wennen! Door de Mojave desert, veel nerderzettingachtige dingen, voor zover we kunnen zien stacaravans of iets dergelijks, te staan in de bloedhitte (‘s zomers, het is nu aangenaam), niet duidelijk of eea al dan niet bewoond is.

De KOA in Kingman is een vertrouwde, 3 jaar geleden zijn we hier ook een nacht geweest. Een allerhartelijkste ontvangst, alles opgeruimd en ingericht, BQQ aan en de eerste hamburgers er op! Zo fijn, weer ons eigen huisje! We hebben lekker geslapen, zitten nu aan het ontbijt, hebben wifi, dus even een bericht voor het thuisfront!

Vandaag staat de Meteor Crater op de planning, en naar gelang de reis verloopt misschien nog een bezoekje aan de Walnut Canyon, Williams, Flagstaff, net waar we zin in hebben. We slapen in de woestijn, op de Homolovi Campground (even voor de google earth, dan wel maps adepten onder jullie).

En morgen…. Voor ons een weet, voor jullie nog even een verrassing! We zijn de komende dagen waarschijnlijk niet in de buurt van wifi. Zodra dat er weer is, komt er weer een verhaaltje!

En voor de volgers uit mijn klas: Laterrrrrrr!

1. Nicole:
    25 april 2022
    Dat klinkt goed! Veel plezier!
  2. MARGA VAN Dijck:
    25 april 2022
    Hahah, ja heel herkenbaar, wij hadden hetzelfde gevoel in.Las Vegas, nu lekker onderweg!
  3. Anke:
    On the road!!!!!
  4. Godelieve:
    25 april 2022
    Nu lekker met je camper onderweg
  5. Andre en Mirjam:
    25 april 2022
    Wat een belevenissen allemaal. Super zeg. Veel plezier nog.
  6. Lucy:
    25 april 2022
    Mooi verhaal Lies. Nu verder met je huis op wielen. Heerlijk.
  7. Tessa:
    27 april 2022
    Leuk om te lezen veel plezier daar samen😘