Dinsdag 17 en woensdag 18 mei

19 mei 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Gisteren vroeg op, na een heerlijke nacht en dito douche op een camping waar alles weer aanwezig was. Om kwart over 8 reden we de parkeerplaats in Monterey op, waar we een whale watching tour hadden geboekt. Ik vond het een spannende, maar we spraken een paar dagen geleden iemand in Morro Bay die ons verzekerde dat we zeker walvissen zouden zien! Dit ook omdat voor de californische kust een trog/diepte vlak voor de kust ligt, zodat de walvissen inderdaad zo dicht onder de kust kunnen leven. We waren dik ingepakt, het was koud, de zee lekker golverig, maar zo mooi om ineens tussen de walvissen te varen! Foto’s maken is een lastige, maar het zal sommigen van jullie niet verbazen dat ik huilend op de boot stond, van pure ontroering! Flapperende staarten, spuitend water en op een gegeven moment zelfs 2 walvissen die met hun koppen naar boven kwamen om een hap water/voedsel te nemen.

Maar na dit prachtige avontuur, wat voor ons ook voelde als de afsluiting van onze camperreis, zetten we koers naar de laatste camping. Lastig om uit te zoeken wat handig is voor een laatste nacht, omdat de camper moet worden opgeruimd en schoongemaakt, en de spullen ingepakt, dus een camping met voorzieningen is wel praktisch. Maar dit was vreselijk! Zie de foto’s! Voordeel: alles was asfalt en waterpas, en het gras was nep, dus we hadden geen stof. Maar wel een behoorlijke deceptie na al het moois waar we al geweest waren.

Vanmorgen de laatste mijlen gereden, camper ingeleverd (inclusief deuk) en met de Bart (metro) naar San Francisco. Vanmiddag heerlijk rondgeslenterd, lekkere broodjes voor een lunch, en nu op de hotelkamer, met een waaaaanzinnig bed! En waaaanzinnige badkamer!

We hebben nog 2 mooie dagen in het vooruitzicht, waarvan natuurlijk ook weer het verslag volgt! We zijn nog niet thuis!

1. Nicole:
    19 mei 2022
    Dat was lastig, om die walvissen op de foto te krijgen ;-). Veel plezier nog de laatste dagen!
  2. Liesbeth:
    19 mei 2022
    Thuis ga ik een cursus ‘walvissenfotografie’ volgen😉
  3. Annet Gerkes:
    19 mei 2022
    Die ontroering snap ik helemaal Lies!!! Blijf nogmaar even genieten xxx
  4. MARGA VAN Dijck:
    20 mei 2022
    Oh dat lijkt me een super mooie ervaring!
    Dat zou ik ook nog wel eens willen ervaren, mooie afsluiting!
    Goede reis naar huis