Vrijdag 13, zaterdag 14, zondag 15 en maandag 16 mei

17 mei 2022 - Carmel-by-the-Sea, California, Verenigde Staten

Wifi! En een paar dry campgrounds verder, wat betekent dat je geen elektra, water of dump voor je vuilwater hebt. Maar wel heerlijke plekken in de natuur!

Vrijdag 13 was de fietsdag! Onbeschaamd superveel geld uitgegeven aan parkeren aan het strand in Santa Monica (40 dollar) en fietshuur (80 dollar), en daar kwamen de ijsjes van Ben & Jerry (bijna 20 dollar) en wat souvenirs (80 dollar) nog bij. Maar dan heb je ook wat! Fietsen langs de boulevard van Santa Monica en Venice beach. Inclusief allerlei rare vogels, en de nodige wietdampen. En ook erg veel mensen zonder verblijfplaats, het contrast is erg groot.

Zaterdag 14 was stranddag! Ongepland, maar we kwamen vrijdag de 13e in gesprek met de camphost, die ons aanraadde niet naar Santa Barbara te gaan, maar naar Carpetia. We zijn dol op tips en Carpetia was echt superleuk, met een heerlijk strand! Dus Ingrid: we hebben een rustmiddag gehad!

Zondag 15 doken we Europa in! Het plaatsje Solvang is begin vorige eeuw gesticht door Deense pioniers, en er zijn dan ook veel deense invloeden terug te vinden! Het is voor ons wel duidelijk geworden dat Europa voor de meeste amerikanen 1 pot nat is, de foto’s spreken voor zich. We vonden het erg leuk, en ook wel komisch!

maandag 16, vandaag dus, hebben we de highway 1 gereden, tot aan Carmel, waar we nu zijn. Maar eerst een bezoek gebracht aan Hearst Castle. We vonden het helemaal geweldig! Ook hier echt alles wat je ooit al eens in Europa in het echt (geschiedenis) hebt gezien, kwamen we hier ook tegen: wandtapijten, beelden en religieuse kunst uit Italie, mozaieken herkenbaar vanuit het Alhambra in Spanje en ook het Topkapi in Istanbul, houten plafonds in Spanje, maar ik heb ze ook wel in Oostenrijk gezien. Oftewel: historisch gekkenhuis! Waarbij het ons niet duidelijk werd of eea nu historisch geimporteerd, dan wel nagemaakt is. Dit alles gelardeerd met een efteling muziekje, wat Wim deed opmerken dat ik nu ook niet meer naar de Efteling hoefde.

De highway 1 was wederom mooi, en gelukkig zonder mist. Waren we nog even bang voor, want vanmorgen zat alles nog dicht, maar het trok snel op. Met als apotheose: een prachtige hike op point Lobos, met weer allerlei vogels op rotsen, die we nog nooit gezien hebben, maar een behoorlijke indruk op ons achterlieten.

Na 3 dagen douchen in de camper (snel, zonder sop, superklein hokje, waarin je je eigenlijk niet kunt bewegen) straks heerlijk onder een echte, grote douche! Kan ik me nu al op verheugen!

Morgen wordt onze laatste volle dag met de camper, ik laat jullie morgenavond weten hoe de dag geweest is. Als het goed is wordt het een ervaring om nooit te vergeten…………..

1. Nicole:
    17 mei 2022
    Leuk Lies, jullie zien er ontspannen uit op de strandfoto!
  2. Stina:
    17 mei 2022
    wat een heerlijke afsluiting van de prachtige trip! Geniet nog met volle teugen. Hier ga je nog heel lang van nagenieten