Maandag 9 mei

10 mei 2022 - Needles, California, Verenigde Staten

Ik stap even van mijn ritme af, want morgen zitten we midden in de woestijn onder de sterren, en dat is er zeker geen wifi, en vandaag juist heel goede!

Even kort: lekker vroeg op en weg, en de Valley of Fire met een bezoek vereerd, voordat we in Needles zouden overnachten.

Aan de Valley of Fire hebben we gemengde herinneringen. Drie jaar terug zijn we er bewust naar toe gegaan, waarbij we ons al snel realiseerden waar de naam vandaan komt. Het was gewoon niet te doen van de hitte. Zwalkend van ellende hebben we toen nog een hike gedaan, met de gedachte: dit nooit meer!

Edoch: het was vandaag een stuk aangenamer van temperatuur, en we hadden ruim tijd, dus we besloten de Valley of Fire een herkansing te geven. Gelukkig maar, want we hebben een prachtige hike gedaan, midden in de Valley, die ook nog langs de restanten van een filmset kwam (voor de giebels: ik moest erg aan Wies denken…..) en ons door een slotcanyon voerde. Zo zie je maar dat een eerste indruk best kan worden bijgesteld!

En nu zitten we aan de oever van de Colorado, op de tweesprong van de vakantie. Het prachtige en woeste Utah achter ons latend en het bruisende en welvarende Californie voor ons. Twee totaal verschillende sferen.

1. Stina:
    10 mei 2022
    wat is er toch een prachtige overweldigende natuur in Amerika! En wat zien en doen jullie veel, geweldig!
  2. Nicole:
    11 mei 2022
    Fijn Lies!
  3. Madelon:
    11 mei 2022
    Wauw wat hebben jullie al veel gezien en gedaan! Wat een prachtige foto's. Leuk om ze met jullie mee te leven. Veel plezier nog samen!