Dag 1

22 april 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

De dag van de lange vliegreis, die achteraf erg meeviel. We hebben wat geslapen, films gekeken, en ook af en toe door het raampje gekeken! Zo hebben we de prachtige sneeuw- en ijsvlaktes van Groenland bewonderd. Wat is onze aarde toch mooi. Eenmaal geland door de douanecontrole, en nadat we alle vragen bevredigend hadden beantwoord (both teacher, enough deposit on the credit care) konden we door met de tekst: Welcome to Amerika! En dat doet je dan toch wat na zo’n lange reis!

Daarna met de Bart naar het centrum van SF, snel ingecheckt in het hotel (Emblem aan Sutter Street) en een dut geprobeerd. Maar dat lukte niet erg, eigenlijk wel gek, want we waren al 21 uur op. Dus: wandelschoenen aan en op pad. SF is steil, dat hadden we gehoord en gelezen, maar het is echt: STEIL!!! Het gaat nergens over, want de wegen zijn gewoon allemaal recht, dus hoezo een berg,  dwars erover heen! En wij maar klimmen, en ook weer dalen. Het eerste vizier stond richting Fisherman’s Wharf. Loeidruk, maar o zo leuk en gezellig. En een flinke hamburger met friet! We hadden besloten om met de cable car terug te gaan. Een prehistorisch trammetje, wat zich zwoegend en ratelend over al die steile wegen beweegt. Kaartjes gekocht, en 14 dollar en drie kwartier later lieten we ons door donker SF naar ons hotel vervoeren. Helaas..... het trammetje bedacht ergens op een heuvel dat het daar maar ging stoppen, en we konden er uit. Gelukkig was het naar het hotel alleen nog maar down Hill, maar toch..... Aan de bar nog een biertje/wijntje, en toen onder de wol. Na 33 uur.

1. Andre en Mirjam:
    22 april 2019