Donderdag 5 en vrijdag 6 mei

7 mei 2022 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

We vroegen ons een aantal dingen af tijdens onze reis, en gisteravond hebben we op een paar antwoord gekregen.

De grote amerikaanse vlaggen die we her en der zien, met name bij de eerder genoemde verkrekte caravans of anderssoort optrekjes, zijn inderdaad een teken van patriottisme, lees: Trump-aanhangers. Iets wat Wim en ik absoluut niet zijn…… Utah, de staat waar we nu verblijven, heeft een grote Trump-aanhang, wat we ook zien op het RV park waar we nu zijn, want daar hangen zelfs bij de campers/bussen de Trump-vlaggen.

De eerder genoemde verkrekte optrekjes zijn inderdaad een teken van ‘poverty’.

Gisteren hebben we aan Bryce canyon besteed. Eerst dus de paardrijtocht, waar we gelukkig mee konden, zonder enkel probleem. We reden om 9 uur, na een erg koude nacht (vriezen) en een nog dito ochtend, warm aangekleed te paard in een groepje van 8 de canyon in. Je leest het goed, van boven naar beneden, was ook vrij steil (lees: erg steil) en ik vertrouwde blindelings op mijn paardje. Mijn speciaal voor deze gelegenheid meegenomen hoed opgezet, gelukkig maar, want onderweg werd er een foto van ons gemaakt! Wat een ervaring om Bryce op deze manier te mogen ervaren.

’s Middags besteed aan een fijne wandel, ook weer eerst de canyon in, en daarna, via een vrij bekend pad (WallStreet) weer de canyon uit. En dan zie je meteen wat socials doen, want tijdens het stuk tussen Queens Trail (ook bekend) en Wall Street kwamen we vrij weinig passanten tegen, en op WallStreet struikelden we over de selfie-makenden.

Aan het einde van de dag stond de stappenteller op 27.000, maar daar zaten de stapjes van mijn paardje, ongeveer 10.000 ook bij. We zijn erg onder de indruk van de schoonheid van Bryce.

Toeval bestaat niet. Aan het einde van de dag parkeerde er naast ons op de campground een camperbusje, waarin de mensen zaten die we eerder op de middag bij een halte van de shuttle in Bryce hadden gesproken. Later op de avond zijn we met elkaar in gesprek geraakt, en ze maakten zich ernstig zorgen over de ontwikkelingen in de VS: de steeds groter wordende kloof tussen arm en rijk, en de verharding tussen republikein en democraat. Vandaar ook de antwoorden die we op onze, niet gestelde, vragen kregen. We hebben zelfs adressen uitgewisseld. Het mooie van reizen zijn de ontmoetingen die je mag hebben, en de ervaringen die je hebt. Het geeft zo veel rijkdom.

En vandaag, vraag je je misschien af? We zitten te relaxen, ja ja! Op een campground in Springdale, aan een kabbelend riviertje, in de schaduw, want het is 30 graden. Zo warm hebben we het nog niet gehad. Straks nog even een kort wandeltje door Springdale, en dan 2 dagen ons vermaken in Zion.

Wifi, maar zo wie zo het bereik, is hier erg matig, dus ik weet niet wanneer er weer foto’s volgen, maar het verhaaltje hebben jullie vast!

1. Nicole:
    7 mei 2022
    Mooi Lies en fijn van de mooie ontmoetingen. ‘Verkreukt’ moest ik wel even googelen. ’
  2. Nicole:
    * ‘verkrekt ‘
  3. Nicole:
    ‘Verkrekt’
  4. Lucy:
    7 mei 2022
    Lieve Lies wat schrijf je toch leuk. Mooi om het zo mee te beleven. (Hoef ik niet te vliegen😉🤣) veel plezier nog.
  5. Anne Marie:
    7 mei 2022
    Mooie verwonderingen tot nu toe, geweldig. Kus!