Zondag 1 en maandag 2 mei

3 mei 2022 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Alleen begeleid door het ritme van het geluid van mijn voetstappen, met een aangenaam zonnetje op mijn armen, overdenk ik de afgelopen twee dagen.

Gisteren een waanzinnige dag, die eindigde in een staat van behoorlijke uitputting……. Kwart voor 8 stonden we aan de poort van Arches, 1 van de bekendste Nationale Parken van de VS. De blik op de parkeerplaats vanwaar de hike naar Delicate Arch begint. Delicate Arch, het symbool van Utah, de boog waarmee iedereen op de foto wil. Nou, dat is ons gelukt! Een flinke hike, steil, en maar water drinken. Foto’s gemaakt, genoten van uitzicht en anderen (je blijft kletsen….) en na een fijne lunch op naar doel 2: Devils Garden. Nog zo’n must see. De Landscape Arch. Weer een fijne wandeling, veel water drinken, leuke en lieve mensen onderweg (je blijft kletsen), foto’s gemaakt, Wim nog een berg op, en ik? Ik ben ingestort langs de kant van het pad, alwaar Wim mij trof……

Maar we zijn niet voor niets naar het andere eind van de wereld gevlogen, dus op naar must see 3: The Windows, met weer een paar te bezoeken/fotograferen bogen. We sleepten ons (Wim ook) naar Double Arch, weer foto’s, kletsjes (waarbij we nu dachten, hoepel op…..) en hesen ons de RV in.

Eenmaal op het RV park dreigende luchten, waarbij ik wat pasta, rode saus, geraspte kaas en knoflook in een pan heb geworpen, met een italiaanse worst voor Wim. Een ongezelliger maaltijd kun je je niet voorstellen. Tussendoor ook nog de was in een machine gegooid, want de onderbroeken waren op (die doen we wel elke dag schoon aan……). We konden geen pap meer zeggen. En toen slapen.

Resume van de dag: Mijn stappenteller heeft overuren gemaakt, meer dan 23000 stappen. Mijn camelbag is 2x gevuld, en leeggedronken (inhoud: 2,5 liter). En dat bleek vanmorgen nog niet genoeg geweest.

Vandaag weer een waanzinnige dag, die eindigde in een totaal relaxte en uitgeruste sfeer! Eerst lekker een beetje uitgeslapen, toen ontbeten, toen de camper weer opgestart en richting dinosaur tracks gegaan. Ik heb Wim de berg opgejaagd, want ze waren heel hoog op de berg, en ik kan zonder foto’s van dinosaurussporen echt niet terug naar mijn groep!

Toen naar Dead Horse Point. Met het idee: we kijken er rond en gaan dan door naar Canyonlands, al weer zo’n must see. Maar waarom zou je must sees najagen, als je zelf op dat moment voor je gevoel op een heerlijk punt bent. Dus: we zijn daar gebleven, hebben een prachtige hike gemaakt, gezellige kletsjes, lunch op een picknickbank. Met la vache qui rit voor Wim. Wat een rust. Echt een heerlijke dag (was gisteren overigens ook hoor!).

Terug op de camping BBQ weer aan, lekkere ciabatta erbij. En nu kijken welke route we morgen gaan nemen naar Torrey. Want de afstanden zijn hier groot, heel groot, we blijven ons er eigenlijk op verkijken.

En het weer…. Heerlijk, goed van temperatuur, wel droog, wat je merkt aan je huid en lippen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nicole:
    3 mei 2022
    Mooi Lies!
  2. Nicole:
    3 mei 2022
    Jullie hebben wel vakantie nodig als je terugkomt!
  3. Annet Gerkes:
    4 mei 2022
    Wat een spectaculaire foto’s……en wat zijn jullie lekker aan het genieten! Handig trouwens die kamelen ;)
  4. Liesbeth:
    4 mei 2022
    Zonder kameel de woestijn niet in!
  5. MARGA VAN Dijck:
    4 mei 2022
    Mooie avonturen en foto's wim en Lies! Ook lekker om op zijn tijd terelaxen
  6. Tessa:
    4 mei 2022
    Haha! Ik moet lachen om de camelbag, dat het niet genoeg bleek in de ochtend en schone onderbroeken 🤣!!
    Ik ben ook wel heeel benieuwd naar de foto’s van de dinosaur tracks!!

Lieffss